woensdag 5 september 2012

DE tool in school!

Het Digibord!


Tegenwoordig heeft bijna elke school wel een digibord.
Of zelfs bijna wel in elke klas!

Ik denk dat het Digibord DE tool van dit moment is in het onderwijs.
Daarom wil ik jullie in deze blog meer hierover vertelen.

Ik had mij vroeger nooit kunnen voorstellen dat er ooit een bord zou komen waarop we via de computer alles konden kijken, waar we digitaal de methode kunnen zien, dat we gewoon met onze vingers kunnen bedienen en er ook nog eens zelf op kunnen schrijven.

Zo zie je maar weer -> "You never know what the future brings you!" -> Wie weet, misschien over 5 jaar zitten alle leerlingen gewoon thuis achter de Ipad en krijgen ze les via Skype.

Mijn ervaring met het digibord is dat je het heel makkelijk kunt inzetten in de klas. Je kunt je voorbereidingen erin maken en heel makkelijk informatien opzoeken en laten zien.

Er is ook een heel handige site die je kunt gebruiken op het smartboard. Op deze site vind je een time-timer, een dagopening, een stoplicht, etc.

http://www.schoolbordportaal.nl/schoolborden/index.html

Zo zien we het digitale tijdperk brengt ons heel veel mogelijkheden!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten